Romerikstopper... (18.03.2018)

Ascents Kirkebyhøgda (408m) 18.03.2018 10:56
Oppegårdskollen (439m) 18.03.2018 11:27
Visits of other PBEs Kirkebylia parkering (187m) 18.03.2018 09:45

Når en ikke kan vandre til fjells er det kjekt å ha et godt utvalg av turer i nærområdet, og selv om jeg bor på grensa til Nordmarka falt valget på Romeriksåsen for å plukke noen flere "topper" på lista, nettopp.. -Alle toppene i Romeriksåsen, jeg hadde også registert at morsor (Morten Vilbo Sørum) hadde besøkt to topper dagen i forveien, to topper som var uregistrerte hos meg også. Kjekt tenkte jeg, her er det det jo bare å følge i nytråkka trugesti :) Og heldigvis tenkte jeg også da jeg møtte tre fulle skibusser til Mylla, dagen før vet jeg det var seks fulle skibusser på veie, mulig fler..
Jeg ønsket meg rolig tur i stille natur.
Morten parkerte ved Glittre og gikk et godt stykke på bilvei før han traff stien, jeg kjørte litt lenger og fant en god plass for parkering. Kjekt!
Dette området var tydelig en populær sti for Nittedølene, eller kanskje det var de få hyttene som lå spredt oppe i åsen som kunne ta æra for fine scooterspor, jeg putta trugene i sekken og la i vei.
Deilig sol, kjente den varmet godt. Deilig stille var det også, kun avbrutt av fuglenes sang og snødryss i fra trærne. Lenger ned i dalen hørtes klokkene fra Glittre kirke ringe søndagen inn en liten stund også. det var fine scooterspor hele veien, først da jeg kom fra til Mortens trugespor som skar rett ut i skogen og ellers urørt snø kom trugene frem, her var det bare å følge sporene til første topp, Kirkebyhøgda. Tilbake på stien ble trugene på fram til neste topp, Oppegårdskollen.. Fin tur på god sti, sol og stille denne dagen.

Værsågod..

Written by morsor 18.03.2018 15:56

.. for nyoppgåtte trugespor :) Lur var du og kjørte mye nærmere også.

Sv: Værsågod..

Written by venkekristin 18.03.2018 16:28

Hehe, tenkte det var en god ide å ta disse to toppene på en slik solskinnsdag, og helt klart at det var ferske spor å følge hadde en påvirkning, tusen takk Morten :)

Må ikke slippe deg for langt alene med Romerikstoppene heller, her det visst bare å henge seg på :)