På truger til Ramndalskollen i svarte skauen. (16.03.2018)

Written by venkekristin

Characteristic Snowshoe trip
Ascents Spenningsbyhaugen (305m) 16.03.2018 21:26

Det er ofte sånn plutselig på tur forespørsler fra Morten morsor (Morten Vilbo Sørum) og gjerne seint mot kvelden, men jeg digger det! Det var ikke fult så seint på denne turen, men sola var alt over heiene noen timer før turstart. Vi møttes på parkeringsplassen langs Gamleveien ved Spenningsby . Morten først med hodelykt jeg fulgte etter uten. Vi fulgte bilveien et lite stykke før vi gikk inn i skogen og blåmerket sti.. ikke så mye til sti da, vi labbet i vei på urørt snø og tett skog, er jo noe spesielt ved det det også, men godt vi var to der i svarte skauen.
Ramndalskollen er ikke mer en en "liten" skogstopp og ikke mye til utsikt derifra, men når en "samler" på alle topper i Romeriksåsen må også slike besøkes for å huke av på samlerlista.
Litt nedenfor toppen ligger det et koselig hyttetun, ikke mye besøkt denne vinteren dette veiløse tunet, men akkurat her var det slik en god ro og en fantastisk utsikt, fra Røverkollen og Romsåstårnet til Tryvann og store deler av Nittedal i front, stjerneklar himmel omkranset det hele, magisk. Turen var akkurat passe i lengde og tid for en litt medtatt sjel, målet mot 52-turer har startet og jeg ser frem til turene som følger :)