Sandhornet, Ørsta - en flott og kjapp en :-) (16.03.2018)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Brudevollen (110m)
Endpoint Brudevollen (110m)
Ascents Sandhornet (909m) 16.03.2018 12:46

Jeg visste godt at denne turen er svært så poppis og godt besøkt som skitur. Det var allikevel et greit og kjapt alternativ i Ørsta når jeg først hadde et ærend i området.Passerte 6 stk tilsammen før jeg var over skoggrensa. Da kunne jeg se 8 stk til som var kommet et godt stykke opp mot toppen. Det gikk ikke fort med disse gruppene så jeg hadde klart å nå igjen alle før toppen ;-)

På veien opp var det ufattelig mye spor av en ATV eller en annen doning med belter som hadde kjørt rundt i området på kryss og tvers oppover så og si helt til topps. Dette kjente jeg irriterte meg noe inni hampen! Jeg kan ikke tenke meg at det er noen som har tillatelse til slik ferdsel i utmark. Slikt burde vært slåttt hardt ned på!

Det tok meg ca 1 og ti min til toppen så det er en fin tur om man ikke har all verdens tid. På toppen var ytterligere 15-20 stk som var i en gruppe. Jeg tok ikke lange pausen på toppen da det var litt kald trekk og tenkte jeg heller kunne sette meg ned litt lenger nede for å kose meg i sola. Holdt meg nært ryggen som går mot Grøthornet for der var ikke så oppkjørt og sola hadde gått et bra tak på den harde skorpa. Nedkjøringen ble fabelaktig ;-)

En liten steinhytte på vei opp
Er knippe mennesker på vei oppover og nesten i bandet. Her ser man tydelig alle paralellspor fra et eller annet kjøretøy, ufattelig !
En ørliten gjeng... de kjørte heldigvis ned en annen kant ;-)