Storafjellet fra Skjelangervegen (11.03.2018)

Written by alewik (Aleksander Wiken) GSM

Start point Skjelangervegen (21m)
Endpoint Skjelangervegen (29m)
Ascents Storafjellet (90m) 11.03.2018

Storafjellet fra Skjelangervegen

Toppen av Storafjellet

Dagens andre topp ble Storafjellet. En lav og enkel topp, men den som krever soleklart mest kjøring for oss som ikke bor i Meland.

Jeg parkerte ved krysset mellom Skjelangervegen, Sætrevikvegen og Husebøvegen. Jeg fulgte Husebøvegen til endes, her var det satt opp et skilt som markerte diverse turer her ute, blant annet Storafjellet. Jeg fulgte skiltet sti opp forbi et bolighus og gjennom to grinder. Herifra var det enkelt å følge stien til toppen, som er synlig nesten hele veien.

Til tross for sin forholdsvis beskjedne høyde er utsikten ganske spektakulær fra Storafjellet. Her har man 360 graders utsikt mot Radøy, Herdla, Øygarden og Eldsfjellet. Absolutt en topp som er verdt et besøk hvis man er i området.

Eldsfjellet sett fra Storafjellet
Herdla sett fra Storafjellet

Og med det var jeg ferdig med listen over topper i Meland. Det er noen topper på listen som ikke er blant de helt store opplevelsene, men de fleste av dem er absolutt verdt et besøk. Artig å være førstemann til å fullføre listen også. :)