Skitur fra Nordseter (09.03.2018)  5

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Nordseter parkering (831m)
Endpoint Nordseter (831m)
Characteristic Ski trip
Ascents Nevelfjell (1,090m) 09.03.2018 11:36
Visits of other PBEs Nevelåsen parkeringsplass (940m) 09.03.2018 10:40
Nevelhytta (1,090m) 09.03.2018 11:28
Lillema hadde tannlegetime på Lillehammer, og jeg benyttet anledningen til å ta en skitur. Grått nede i Lillehammer, men oppe på Nordseter, var været bedre, med sol gjennom et slørskydekke. Gikk først langs ei ubrøytet løype, men ble usikker på hvor langt denne gikk, snudde etter noen hundre meter, og tok deretter brøytet løype opp til Troll-løypa. Fulgte så denne langs Reinsvatnet til nedunder Nevelfjellet, hvor jeg tok av der det kom noen gamle spor som jeg trodde kanskje førte til Nevelfjellet. Sporet førte opp til vendepunktet for den løypa jeg fulgte innledningsvis. Derfra og opp på Nevelfjellet ble det å brøyte eget spor opp på Nevelfjellet. På toppen hadde ikke vært folk på flere dager. Var innom hytta, hvor hytteboka var utskrevet, og pennen ubrukbar. Noterte meg i turboka på utsiden av hytta. Samme vei tilbake til bilen. Omtrent ved Nevelåsen traff jeg fetter Ottar Madslien og hadde en lengre meget hyggelig prat med ham.Tilbake på Lillehammer ventet Lillema på Baker Hansens kafé, og Johannes kom ned fra jobb i samme hus, så det ble et koselig kaffe slabberas der før vi reiste hjem.