Østento - høyest i Fredrikstad (03.03.2018)

Written by Stigun GSM

Ascents Østento nord (118m) 03.03.2018 11:34
Visits of other PBEs Fredrikstad (0m) 03.03.2018 11:28

Kjørte inn skogsvei midtveis mellom Vestre Vikene og Søndre Torp, men ble kort etter møtt av skilt som opplyste at det foregikk skyting på leirduer og vilt i skogen her og jeg snudde derfor og kjørte inn sideveien like syd for dette og parkerte i et gårdstun. Tråkk i snøen i østlig retning som jeg satset på førte mot Fredrikstads høyeste punkt. Hørte stadig skyting i skogen nord for meg og mulig jeg instinktivt holdt en lav profil det jeg på lettgått sti beveget meg mot Østento. Etter ca 10 minutter var jeg ganske riktig fremme ved toppunktet som ikke hadde noen som helst utsikt å by på. Et skilt nærme toppen forkynte at et tysk utkikkstårn hadde stått her under andre verdenskrig, formodentlig var skogen noe lavere dengang. Raskt tilbake til bilen, hadde ikke til hensikt å være i veien for hverken skyttere eller deres prosjektiler..Videre mot Danserfjella i Råde.