Kirketaket (26.02.2018)

Steinberget (981m) 26.02.2018
Vestre Steinberget (766m) 26.02.2018

Tur med HP og Pauli.

Overskyet og innimellom tåke på turen opp. Klarnet med ett opp da vi var på toppen. Nydelig føre, men også litt "lurt" da snøen sprakk opp rundt skiene på ryggen før toppen, og det forplantet seg til fine rette strek.

Holdt godt ut på ryggen de siste par hundre metrene, og deisa også ned de første par hundre meterne på ryggen for å unngå de bratteste partiene.

Gikk mer eller mindre hele turen sammen med morgendagens skyskyterstjerner, som hadde vært i Molde på Norges cup i helga.

Skiføret fra topp til bunn var rett og slett fantastisk, jfr. Film laga av HP:

Steinberget.
Fint slakt spor satt opp på Kirketaket.
Litt glatt de siste 30 meterne til topps.
Håpefulle skiskyttere fra team Holmenkollen Biathlon. De hadde utvida ei NC helg i Molde med 3 turdager i Romsdalsfjella. Kjempesmart!
Pauli konstaterer at sola er i ferd med å ta knekken på tåka, og da blir han mer fornøyd.
Skavlen på toppen fremstod liten i år. Statistikk viser at man har 50 prosent sjanse for å overleve om man velger å tusle seg utpå og den brekker.
Utsikt mot "Jurin".
Venjetindane og Trolltindane over skydekket.
Førstesporet. Verdensmesterføre. Hans P syntes det var kjekt å være ute igjen etter ei hel helg med utenomsportslige aktiviteter. Moralen er at man ihvertfall ikke bør sette flere garn enn man klarer å trekke!
Pauli. Ikke så tung å få med i dag, men mente det var "velå" for en gammel mann å tusle opp en runde til selv om føret var supert fra bunn til topp.