Storanipa og Eldsfjellsvarden fra Landsviklia (24.02.2018)

Written by alewik (Aleksander Wiken)

Start point Landsviklia (54m)
Endpoint Landsviklia (50m)
Ascents Eldsfjellet (324m) 24.02.2018
Storanipa (305m) 24.02.2018

Storanipa og Eldsfjellsvarden fra Landsviklia

Utsikt fra Storanipa mot Eldsfjellsvarden

Ny helg er ny mulighet for å samle noen topper. Hadde egentlig planer om å ta med meg alle de tre toppene jeg manglet ytterst i Meland, men etter å ha bakset rundt i snøen opp mot Storanipa og klart å trakke uti en elv, var jeg både våt og lei.

Stien opp mot Eldsfjellet var helt topp, tele i bakken og is enkelte plasser, men ikke verre enn at det gikk greit. Når jeg kom opp til Kvistigtjørna var det betydelig mer snø enn lenger nede. Her begynte hvert skritt å koste betydelig mer energi. Mot Storanipa hadde ingen gått før meg, med unntak av hjort og rev.

Utsikt fra Storanipa
Storavatnet sett på vei ned fra Storanipa

Mot eldsfjellet var det tråkk, men mye is gjorde at det var tungt å gå oppover der også. Kom meg opp på toppen uten brodder, men tok de på før jeg gikk ned igjen.