Nordrenna på Tindfjellet (25.02.2018)  5

Written by j_snorre GSM

Ascents Tindfjellet (960m) 25.02.2018 12:36

Etter turen jeg og Jon hadde opp nordryggen på Tindfjellet for snaue to år siden, der vi for første gang ble klar over den stilige renna som går nordover mellom Tindfjellet og Tindfjellaksla, har denne turen stått på to-do-lista.

Turfølget bestod i dag av Jon, Solveig, Roar, Stig, Koda og Meek.

Det er litt ymse terreng fra toppen og ned til renna, og med dagens sikt var det ikke helt enkelt å navigere. Her et heller skralt bilde tatt litt øst for starten av renna med "utsikt" ned i øvre del.
Langsmed ryggen like før starten på renna.
Øvre del av renna er nokså bratt, med et parti på noe over 45 grader.
Koda og Meek lar seg ikke skremme. De har drevet brattkjøring før.
Stig er ferdig med den bratte starten og setter fart mot dalbunnen.
Roar lager DPS-reklame.
Etter renna er det slakt ut dalen, før det kommer et parti med veldig fin skogskjøring. Nedre del av skogen er noe tett, og hadde i dag ikke nok snø til at vi kunne kjøre på ski helt til bilen.