Totlandsfjellet i Bergen (22.02.2018)

Written by Stigun GSM

Start point Øvre Totland Parkering (280m)
Endpoint Samme (280m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Totlandsfjellet (546m) 22.02.2018 12:16
Visits of other PBEs Øvre Totland parkering (280m) 22.02.2018 11:03

Tur til Totlandsfjellet. Parkering ved Øvre Totland Parkering. Hadde lagt igjen fellene til fjellskiene på hytta og satset derfor på truger i dag. Både fotspor og skispor oppover ryggen og relativt fast fin snø, så det var relativt lettgått oppover. Fin sol til å begynne med, etterhvert noe tilskyende, og et stykke oppe en kald frisk bris fra sørlig retning. Nokså avblåst på eggen/ryggen som bølget opp og ned sør for toppen, kanskje ikke så dumt å droppe skiene likevel.. Ikke veldig langt videre til Livarden, som jeg også hadde tenk å få med meg, men på grunn av vinden i kaldeste laget og droppet derfor denne forlengelsen av turen.

Toppvarde. Arna sentralt i bildet
Mot sør. Møsnuken i Os venstre/senter

Svære snøfonner på vest/nordsidene, her blir snøen liggende lenge! Radig ned til bilen, fint og lunt nede på Totland.