Baugfjellet fra Melandskaret (18.02.2018)

Written by alewik (Aleksander Wiken)

Start point Melandskaret (140m)
Endpoint Melandskaret (129m)
Ascents Baugfjellet (219m) 18.02.2018

Baugfjellet fra Melandskaret

Utsikt over Meland fra Baugfjellet

Dagens andre minitopp i Meland. Parkerte ved trafostasjonen i Melandskaret, fulgte gjerdet oppover, videre gikk jeg sporadisk etter hjortetråkk. Kom etterhvert til et gjerde med piggtråd på toppen som jeg måtte over. Fant meg et tre tett på gjerdet, klatret halvannen meter opp og hoppet over. Herifra var det ganske greit, men noe bratt oppover. Kom først opp på en liten topp i terrenget som tilsynelatende er noe høyere enn toppen på Baugfjellet. Basket av gårde med snø til knærene over til toppen på Baugfjellet.

Det er ganske flatt på toppen med en del vegetasjon, men utsikten over Meland er bedre herifra enn fra Melandsåsen. Gaustadfjellet, Bårafjell og Øyjordsfjellet er også et flott skue fra denne toppen.

Gaustadfjellet, Bårafjell og Øyjordsfjellet sett fra Baugfjellet.