Vasstindan (17.02.2018)

Written by kjetilok (Kjetil Okkenhaug)

Ascents Vasstindan midttoppen (1,453m) 17.02.2018
Vasstindan nordtoppen (1,378m) 17.02.2018
Visits of other PBEs Vasstindbu (1,190m) 17.02.2018

Våknet på Vasstindbu til en knallfin soloppgang. Etter havregrynsgrøt og et par kopper kaffe tuslet vi oppover eggen i retning Vasstindan. Stegjern på fra hyttedøra.

Lettgått innover mot den nordligste av Vasstindan. Steinete videre, og vi tok fram tauet og firte oss ned i sida vestsida for å kunne gå i snø framfor å klyve ned over storstein.

Gikk stort sett i snørenner oppover mot neste Vasstind. Brukte tauet litt her, før det ble fin klyving opp mot toppen. Flott egg videre her, der vi kjente sola varme godt!

Tok en rappell litt før det laveste punktet mot Kjøvskartind, før Katharina hadde fått nok spenning for dagen, så vi satt litt i sola før vi svingte nedover mens de andre tok med seg Kjøvskartind.

Med Haakon Lundkvist, Katharina Rogstad, Marie Styrvold og Håkon Klerud.