Ramusfjellet og Hjertåsfjellet fra Hjertås (10.02.2018)

Written by alewik (Aleksander Wiken) GSM

Start point Hjertås (39m)
Endpoint Hjertås (43m)
Ascents Hjartåsfjellet (174m) 10.02.2018
Ramusfjellet (167m) 10.02.2018

Ramusfjellet og Hjertåsfjellet fra Hjertås

Brakstadfjellet sett fra et sted mellom Ramusfjellet og Hjertåsfjellet

Humøret var ikke på topp denne lørdagen, men jeg bestemte meg for å ta mot til meg og komme meg ut en liten tur, det hjelper nesten alltid.

Jeg bestemte meg for å gå en tur på Ramusfjellet og Hjertåsfjellet i Meland. Jeg har planer om å fullføre listen over topper i Meland i løpet av 2018 og da passet det fint med en tur på Hjertåsfjellet.

Turen starter ved Frank Mohn på Hjertås.

Til tross for dårlig vær, lett nedbør og mye vind, så hjalp turen absolutt på humøret. Litt frisk luft og utsikt har en tendens til å sette hverdagslivets kjas og mas i perspektiv.

Ramusfjellet

Utsikten fra Ramusfjellet var flott. Det er laget til en kjempeflott sti med klopper over myrområdet nede bak Frank Mohn, før en begynner på stigningen mot Ramusfjellet.

Hjertåsfjellet

Utsikten fra Hjertåsfjellet var ikke noe å skryte av, til tross for det finnes det bok i postkassen.