Håøytoppen (10.02.2018)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Håøytoppen (171m) 10.02.2018 13:12
Visits of other PBEs Flatøy p-plass (41m) 10.02.2018 14:09

Kjörte til Norbetong. Virket ikke väre mulig å ta av uten att kjöre over brua til Knarvik og snu når en kom over Nordhordalandsbrua, men kan godt väre at det nok en gang er mangel på kjennskap til lokale snarveier i farten. Ellers fant jeg veien fint denne turen. Til forskjell fra beskrivelsen i Opptur Hordaland så tok jeg stien sör för Norbetong slik at vi (jeg og gutten i meis) ikke måtte å krysse anleggsområdet. Var god vei med mye tilrettelegging (bruer, trapper etc) og det virket å väre en populär turlöype da vi mötte mye folk på vei opp.

Mye spannend for barn å se på også med viker, overgivne hus og noen falne trär samt rester fra gamle befestninger på toppen. Den eneste plassen som var litt uklar var når en kommer til de förste husruinene om man skal gå forbi dem eller ikke. Vi gikk forbi og det er bok det vanligste, da en kommer rett på den flotte militärveien som går helt opp til toppen. Litt snö på toppen, men ingen utfordringer, selv uten brodder.