Ekspedisjon Bjørnøya (08.02.2018)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Bjørnøya (149m) 08.02.2018 16:46

Endelig er det lenger lyst så man rekker en tur etter jobb før mørket sniker seg på.
Har ønska å ta denne turen vinterstid for å kunne gå over isen. Tjuvlånte robåter er ikke noe for meg. Flått og hjortelusflue er jeg heller ikke noe glad i.
Greit med kjente i Larvik som kunne skaffe informasjon om at isen er trygg. Det var da også veldig snilt gjort av Sniff å tråkke spor til meg opp :-) Trengte ikke navigere i det hele tatt. Men siden Sniff hadde svinsa rundt og lukta og kosa seg, sikkert gått 5 ganger lenger enn nødvendig, så tråkka jeg heller i eierens spor. Da var gjennomtråkka ferdig og jeg kunne holde meg oppå skaren hele veien :-)
Litt kjipt å glemme allværsjakka hjemme, så dunjakka fikk prøvd seg i striregnet. Holdt meg nesten tørr i nesten en time.
Det første jeg hørte på radioen i bilen var at E18 var steng i nordgående retning ved Farriseidet. Takk for den. Sto bom stille der, ja. Greit med ekstra mat og drikke, og musikk på radioen. Heldigvis blei veien åpna igjen etter ca 20 min venting på meg, da hadde E18 vært stengt i 1 1/2 time. Så var jo litt flaks allikavel.
Først nye topp på nesten 2 mnd!

Missing title

Written by ligroenb 08.02.2018 23:32

Eksklusiv topp og arktisk navn som virkelig er vel unnt en "ekspedisjon" :-)

Isbjørner og evig is

Written by Stigun 08.02.2018 19:01

så jeg for meg nå, så var det altså høyst forgjengelig (Farr)is..Overskrifter er viktig for å fange lesere :-) :-)

Sv: Isbjørner og evig is

Written by Firing 08.02.2018 19:16

Har gått på skrivekurs ;-)