Rasmusfjellet (07.08.2005)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Start point Furedalen (300m)
Ascents Grøsvoregga (1,287m) 07.08.2005
Gullkistefjellet (1,285m) 07.08.2005
Rasmusfjellet (1,484m) 07.08.2005
Skårfjellet (1,072m) 07.08.2005

Tur med onkel Halvor. Vi kjørte så langt vi kom med Yaris`en opp veien mot Furedalen. Herfra bushet vi oss et stykke før vi kom ut i åpnere terreng til Skårfjellet. Deretter fulgte vi ryggen over Grøsvoregga og Gullkistefjellet før vi startet på oppstigningen til Rasmusfjellet (pappa mener den heter Ramusfjellet...). Drivende skyer og vind på toppen, men i en og annen luke fikk vi øye på bla. Vatnedalsvatnet. Surfet ned på noen snøfonner mot Vatnedalsreset, og akkurat idet jeg skulle filme Halvor skled han og suste med hodet først mot steinura! Utrolig nok klarte han ved en bevegelse å rotere 180 grader rundt før han traff steinene. Puh! På returen gikk vi ned i Furedalen der det gikk sti til der vi hadde parkert bilen.

Jeg og Frigg rusler over mellom Grøsvoregga og Rasmusfjellet som ses bak.