Furehaugen (02.02.2018)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Furehaugen (256m) 02.02.2018 12:59

Kjörte til mot Hattvik og tok av mot Berge. Fant en fin parkeringslomme rett ved skogsveien innover med plass til flere biler. Hadde med sonen i meis og var skikkelig gira på första turen sammen siden september.

Fulgte skogsveien nesten hele veie till toppen. Tok veien til höyre rett för toppen og prövde meg på å fölge ryggen i varierende skogsterreng med en som sov godt bakpå. Kan ikke si at jeg fant noen särlig tydelig sti, men plutselig, ikke langt för toppen, kom jeg på en liten benk med fin utsikt mot Fusa, Folgefonna og Tysnes. Gikk så videre opp og fant toppen som ikke var veldig mye å minnes. På veien ned hadde jeg lust til å pröve å finne en liten skogsvei jeg sett på kartet, men kom litt langt åt öst og måtte forsere en god del omullblåste trär. GPS-sporet anbefales dermed ikke brukt ner fra toppen til veien.

Ellers inget spesielt forutenom at det lå en hjortfot på veien. Har ikke peiling på hvordan den kan ha havnet der. Ellers en helt ok tur i meget fint vär.

Toppunktet

Benk med flott utsikt öst för toppen