Værvindu på Utsikten (31.01.2018)  6

Characteristic Expedition
Ascents Falkenstein (42m) 31.01.2018
Utsikten (126m) 31.01.2018

Etter at det hadde regnet hele dagen, fant han der oppe ut at han skulle spandere sne. Dette var et perfekt tidspunkt for en ekspedisjon til Utsikten.

Strabasene startet allerede på de lokale boligveiene. "Stengås lett" sto det i turistforeningens turbeskrivelser i gamle dager.
Heldigvis brøytet skogsbilvei frem til innsteget.  Stor hogst i området.
Heldigvis brøytet skogsbilvei frem til innsteget. Stor hogst i området.
Her var det en gang et skispor. Bare sørpe nå
Fremme ved innsteget. Det ser snuskete ut
Spennende opp kløfta på nordvestveien. En blanding av slaps, rennende vann og gjørme. Heldigvis ikke is innunder, her kan det være fosseklatring ved kaldere vær.
Det er ingen skam å snu på toppen
Fantastisk utsyn fra bysten nr 57 denne dagen
Veierudåsen kikket jeg opp på, men droppet bestigning. Jeg kjenner min begrensning
Grav deg ned i tide, sier fjellreglene. Jeg søkte ly i tunnellen under riksveien.
Etter denne vellykkede ekspedisjonen, tok jeg en tur opp på knausen bak huset, sånn bare for å markere styrke på denne fantastiske turdagen

En vordende isklatreklassiker.

Written by TERJES 01.02.2018 01:34

Det krongletreet oppe i kløfta på nordvestveien, kjenner jeg igjen på bildet jeg tok den 18.05.17. Bare så synd at det ikke er is i skaret. Da ville helt sikkert isklatreekspertene Sturla S og Kobbenes kommet nedover med en trønderekspedisjon.