Snøtinden (28.01.2018)

Written by GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Start point Åndal (120m)
Ascents Snøtinden (1,027m) 28.01.2018

- Fin luftetur før skyer og nedbør.

Formiddagstur til Snøtinden, før det varsla nedbørområdet kom inn. Parkerte ved Åndal da Golf'en setter seg fast bare det er antydning til forhøyning mellom hjulspora. Blir bra med høyere bakkeklaring og 4x4 snart. Klart og stille vær, noen centimeter nysnø oppå det gamle underlaget. Planen var å gå på Litjtussen, som har ei side som er godt skjerma for vinden.
Såg folk på toppen der da vi var rett oppe i lia. Flere som ville komme skyer og nedbør i forkjøpet? Silkeføre oppe på flata og videre oppunder toppene. Været så fortsatt lovende ut, så vi valgte å gå på Snøtinden istedet. På returen kom skyene inn fra vest, men vi hadde følge med sola helt til ho gikk ned bak Raudheia langt nede i Gazastripa. Varte ikke lenge før det var helt overskya. Kjapp stake- og skøytetur tilbake til bilen. Fin tur, på Lønset møtte vi regn og sludd.

Fin formiddag!
Mot Snøtinden. Var visst noen her i går også.
Været kommer inn fra vest. På tide å komme seg nedover.
Mye fin snø og boltre seg i.
Artige passasjer i skogen. Kulp med bru.