Os: Skogstur til Hjortåsen (22.01.2018)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Ascents Hjortåsen S (207m) 22.01.2018 11:41
Hjortåsen N (208m) 22.01.2018 12:06
Visits of other PBEs Hjortåsen nord parkeringslomme (50m) 22.01.2018 13:00

En skogstur i vinterlandskap til toppen Hjortåsen. 2 topper som ligger ved siden av hverandre. En med Telemast og en med postkasse med bok. Toppen med telemast er ca 1 m. høyere en nabo toppen og PB posten er plassert på den høyeste toppen. Var på begge topper. Siden det var snø med ferske fotspor valgte jeg å følge sporene i en litt annen retning ned igjen. Det ble da litt gåing på vei for å komme tilbake til bilen men det var helt greit å få denne rundturen. Hjortåsen har ganske tett skog og jeg vil anbefaler å holde seg til stiene.

Den høyeste toppen på Hjortåsen der det er telemast og PB post. Begrenset utsikt grunnet mye skog.
Toppen med Trig.p. og postkasse med bok. Denne toppen har den beste utsikten.
Utsikt Sund og Krokeide.
Inn zoomet bilde mot Austevoll
Inn zoomet bilde mot Krokeide og fergen som er på vei til Austevoll.