Storfjellet (Overhalla 32/33) (21.01.2018)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Solem Overhalla (125m)
Ascents Storfjellet (463m) 21.01.2018

Jeg kjørte etter Fv 17 til Overhalla, og kjørte etter skilt Amdal/Friluftsområde. Det er brøytet en stor parkeringsplass ved Solem. Her er det oppkjørt fine spor opp til Rødekorshytta ved Himovatnet og opp til Vestervatnet. Jeg fulgte skisporet opp til ei bru over elva Grøtåa. Her fulgte jeg høyspentlinjen innover til høyfjellet. Høyspentmastene er lette å følge, da de vises meget godt i terrenget. Gikk etter noen små vann opp til toppen som har en liten varde på toppen. Denne toppen var ubesteget av PB. Den grønnmerkede nabotoppen Grøtåfjellet er besteget av Silje-Mari. Jeg gikk ikke innom den i dag. Det var veldig kaldt i dag, ca 18 minus. men det var vindstille. Dette var min nest siste topp i Overhalla. Det er 33 stk fjelltopper totalt i Overhalla.

En gammel International lastebil ved den gamle bensinstasjonen i Overhalla.
Middelalderkirken (Ranem kirke) på Ranemsletta i Overhalla.
Det er laget fine spor fra Solem i Overhalla
Godt merket rute langs elva Grøtåa
Sola ville ikke bryte igjennom skydekket i dag
Karrig skog mellom Skørlandshatten og Storfjellet
Liten varde på toppen av Storfjellet mot Heimdalhaugen

Lundvassfjellet

Written by otto 21.01.2018 20:58

Da gjenstår kun 1 topp Terje. Regner med det blir finale i Overhalla ganske snart..

Sv: Lundvassfjellet

Written by TERJES 22.01.2018 01:03

Lundvassfjellet ligger jo i tre kommuner. Den ene er Fosnes som blir slått sammen med Namsos og Namdalseid i 2020 .Da blir det ca 180 topper i Nye Namsos Kommune.

Det er ganske langt fra vei opp til Lundvassfjellet, så jeg venter til det blir litt lengre dager.