Beitelen med gode venner (20.01.2018)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Arna Stadion (90m)
Endpoint Samme (90m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Beitelen (260m) 20.01.2018 11:51
Visits of other PBEs Arna Stadion p-plass (90m) 20.01.2018 11:19

Øyvind var værfast på Flesland i påvente av at elektrisiteten i luften over Nordsjøen skulle avta slik at helikoptertransporten kunne gjenopptas. Etter noen dager med slaraffenliv på hotellet meldte behovet seg for litt frisk luft i det som vanlig flotte været vi har her i Bergen. I følge samme Øyvind er det nemlig alltid godt vær når han er i Bergen (!), noe han jevnlig pleier å dokumentere med MMS-bilder på vei inn mot byen!

Og denne dagen var det virkelig flott vintervær, og fine forhold for å plukke en ny topp på Bergen PF>100 listen for Øyvind! Øyvind hadde lokket med seg kollegaen og kameraten Morten. Vi kjørte ut til Arna der vi møtte Stig som sjelden eller aldri sier nei til å være med på tur. Start fra Arna Stadion p-plass. Tråkket sti oppover Spåkeveien, men ikke opp til selve Beitelen. Stien var godt synlig og relativt lettgått i ca. 5 cm tørr nysnø. Traff en spreking med hund som hadde gått hele runden rundt Spåkevatnet - en tur på ca. 2 timer.

Stig, Øyvind og Morten på toppen Beitelen i Arna. Flott vær og nydelig utsikt!

Ned igjen samme vei og videre mot Åsanes høyeste - Veten i Åsane.