Buren x 1.5 (14.01.2018)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Susannajorda
Ascents Buren (802m) 14.01.2018

Stegjerntur til Buren med supert lys i fjellet og lettgått skareføre. Hadde opprinnelig forsøkt meg på sommerruta som går direkte opp topphenget, men med det svært harde og isete føret og uten isøks (gikk kun med skistaver) synes jeg at det ikke var fornuftig å gå opp hit. Flere plasser fikk jeg ikke stavtuppen til å gå gjennom det øverste skarelaget, så jeg gikk bortover mot skiruta som er noe slakere. Skal huske å ha med øksen neste gang! Traff en kollega på toppen sammen med en annen som gikk på ski i dag, så det var hyggelig. Da jeg kom halvveis ned traff jeg Kamila og Johanna som også var på fottur, så jeg gikk med dem opp til toppen for å få en litt lengre trimtur siden jeg ikke hadde noe bedre å gjøre i ettermiddag:) Ser ut til å bli ordentlig stegjernføre i en liten stund fremover. Gleder meg til flere slike dager!

Utrolig fine farger litt før kl10
Johanna og Kamila nyter utsikten og lysforholdene
På vei til toppen 2. gang
Siste etappen ned til bilen