Storhornet - Strandadalen (14.01.2018)  5

Written by j_snorre GSM

Ascents Storhornet (1,310m) 14.01.2018 13:49

Dag 2 av helgetur med base på Strandafjellet. Turfølget var i dag redusert til en mann grunnet pappaforpliktelser og gnagsår/vondt i vilja. Det var meldt sterk vind i høyden, og selv om jeg hadde et lite håp om at det kunne finnes ok snø i enkelte østsider, var forhåpningene såpass lave at turfølget, aka. Robert, valgte å "snu" allerede på parkeringa da han kjente ett lett drag av bris i skjegget (og angivelig tunge bein fra dagen i forveien). Det vil jeg si var et heller dårlig valg, da det var lett og fin tørrsnø med superglid fra parkeringa og opp til ca 900 moh, og deretter helt ok kun litt vindpåvirket snø mellom 900 moh og 1200 moh (de siste 100 høydemeterne var riktignok kartong). Ikke nok med det, det var til og med tilnærmet vindstille opp til 1000 moh. Skogen er for øvrig åpen og fin, og det ble ett og annet gledeshyl på vei ned.

Strandamoldskreddalen og Moldskreddøla
Myklebustsætra
Friskt på toppen i dag.
Turfølget i sitt rette element.