Slettind (12.01.2018)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Slettind (1,592m) 12.01.2018 13:34
Visits of other PBEs Eldrevatnet vinterparkering sør (1,120m) 12.01.2018 13:34

Kom rett fra tur til Breistølfjellet. Men det var fortsatt mye dagslys igjen og med strålende vær var valget veldig enkelt. Parkerte ved Eldrevatnet vinterparkering sør, spiste litt og fikk på fellene. Det var en annen som også hadde samme plan. Han startet en liten stund før meg og jeg tusla oppover i ferdige spor. Relativt hardt føre, så sparte nok ikke noe krefter på spora, men det gjorde at det meste fikk gå litt på autopilot. Tok etter hvert igjen han andre, slo av en prat før vi fortsatte oppover.
Siste stykke før toppen var det ganske avblåst og mye stien. Satte fra skia og gikk opp de siste meterne. Fikk etter hvert besøk og vi slo av en lenger prat. Så også nå at tåka begynte å vise seg frem,
Hard, men jevne forhold på vei ned.
Nede ved bilen ble det litt ompakk før jeg startet turen hjem igjen. Nå var det slutt på godværet og jeg følte jeg hadde klart å få det meste ut av det!

Litt sporadisk tåke på toppen
Tåke mot sør, strålende mot nord
Da var det slutt på godværet for i dag!