Breistølfjellet (12.01.2018)

Entfernung 5,9km
Höhenmeter 462m
Besteigungen Breistølfjellet (1.506m) 12.01.2018 11:04

Sjekka værmeldinga torsdagskveld for de neste dagene, ikke veldig oppløftende i nærområdet, men i Hemsedal på fredag, der skulle det leveres! Pakka sammen litt rusk og kjørte opp til hytta på Haglebu for å dele opp kjøringa. Fremme i 10-tia og fikk stabla meg i seng etter litt mat.
Våkna litt før 8, så frokost før jeg satte meg i bilen i retning Hemsedal. Tåka og skylaget lå også faretruende nær Hemsedal, rakk å bli litt bekymra for at værmeldinga hadde bomma, men 5 km før Hemsedal var det plutselig slutt. Strålende sol, kaldt og nydelig!
Planen var egentlig å ta Slettind, men når jeg kom til parkeringa og jeg så den lå totalt i skyggesia med -17 på bilen ble jeg frista til å kjøre litt lenger og se om det var noe i solsia som frista. Kjørte forbi Eldrevatnet, har fikk jeg øye på skaret opp mot Breistølfjellet som så passelig ut. Parkerte i et ”veikryss” med veldig god plass, labba over veien og fikk på meg skia. Godt å komme opp i sola! Stort sett hardt føre hele veien.
Kom meg til toppen, litt mat og kjørte ned igjen. Ikke noen store problemer med stein bare man så litt framover.

Siden klokka bare var ett hadde jeg fortsatt god tid. Kjørte derfor tilbake til Slettind som nå var i halvveis sol og fikk tatt denna også.

Utsikten fra start

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.