Meland: Baugfjellet (12.01.2018)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Ascents Baugfjellet (219m) 12.01.2018 13:14

Neste fjell etter Raudfjellet ble Baugfjellet. Parkerte ved stor trafo hus ved Melandsvegen. Tok opp lien der jeg parkerte. Passerte først et nedtråkket gjerde, så over et beiteland til nytt solid høyt gjerde med piggtråd. Fulgte dette opp under Salbukletten der gjerdet var mulig å krype gjennom. Tok meg opp på Salbukletten som på kart er høyere en PB posten på Baugfjellet som ligger rett bortenfor. På Baugfjellet er det rester etter et trig.p. Fin utsikt fra begge toppene. Retur samme vei.

Baugfjellet med restene etter et Trig.p. er PB post men ikke den høyeste punktet.  En topp 300 m. lengre nord og Salbukletten rett ved siden av er ca. 1m. høyere.
Baugfjellet med restene etter et Trig.p. er PB post men ikke den høyeste punktet. En topp 300 m. lengre nord og Salbukletten rett ved siden av er ca. 1m. høyere.
Salbukletten 219,7m. en mini "sukkertopp"
Utsikt fra Salbukletten mot Gaustadfjellet på Meland
Utsikt fra Baugfjellet mot Bergen her med 3 av byfjellene, inn zoomet.