Topptur Mykkeltveitveten, Voss (06.01.2018)

Written by overlandscape

Ascents Mykkeltveitveten (1,131m) 06.01.2018

Kort tur med fin nedkjøring

Mykkeltveitveten

Kjørte fra Bergen til Voss. Et stykke før man nærmer seg sentrum tok jeg av mot Hamlagrø. Fulgte denne et stykke før jeg tok av mot Hyljarås og videre ned bakken og over brua før jeg svingte til høyre. Så holdt jeg til venstre opp en bakke før det gikk nedover igjen. Etter et stykke til delte veien seg i to og holdt venstre før jeg kunne parkere.

Veien er snødekt, så gode vinterdekk er et must. Bonden hjalp en bil med traktor som gjorde at jeg måtte vente en stund før jeg kunne kjøre videre.

Min GPS fant signal da jeg var kommet et stykke oppover.

Tok på meg skia og gikk et lite stykke langs veien før jeg fulgte skispor gjennom skogen og opp til toppen. Sporet som gikk opp var lagt temmelig bratt, så turen opp gikk på bare litt over en time.

Utsikt østover mot Bulken og Vangsvatnet
Der jeg kjørte ned (Renna) var det en del litt hard løssnø. Der jeg gikk opp var det mer avblåst og litt skavlete