Reåsan (Skitur) (20.12.2017)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Husbymarka fotballbane (158m)
Characteristic Ski trip
Ascents Reåsan (256m) 20.12.2017

Skitur i lysløypa i Remarka i førjulsstria. Oppholdsvær i dag etter kraftig regn tidligere på dagen. Jeg startet fra den oppvarmede fotballbanen ved Husbymarka. Gikk på ski over innjorda og stakk innom den avgiftsbelagte parkeringsplassen, hvor Stjørdal Kommune har laget et skikkelig toalettanlegg med smørebu. I nedre del av løypenettet (ved travbanen) var det ikke laget spor, så det ble en del basking i djup blautsnø. Gikk opp den fine stien til Reåsen. På returen kom jeg inn på den preparerte løypa, så jeg fikk ca. tre km etter denne. Reåsan er nå besteget 14 ganger.

Ferdigvannet juletre
Stjørdal Kommune har laget et flott toalettanlegg på parkeringen ved Remarka
Men elgen har ikke oppdaget denne fasiliteten ennå. (Toppen av Reåsan)

Fristende tur

Written by Snilen 21.12.2017 11:15

Du får denne turen til å se skikkelig fristende ut. Skodde, oversvømt elv, klissen sne, en dass og litt dritt. Jobber du for turistnæringen i kommunen ?

Sv: Fristende tur

Written by TERJES 21.12.2017 13:30

Dette er jobbsøknaden min. Det er mange positive ting som skjer i Stjørdal, sammenlignet med Trondheim, som har har bompenger, dyr parkering, piggdekkavgift og varsel om økte kollektivpriser. Den eneste tabben Stjørdal har gjort, er at de ikke slo seg sammen med Selbu, Tydal og Meråker. Det ville blitt Norges beste fjellkommune. GOD JUL!