Tømmerstø i Kristiansand S (20.12.2017)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Tømmerstøveien (5m)
Endpoint Samme (5m)
Visits of other PBEs Tømmerstø i Kristiansand S (10m) 20.12.2017 13:35

På vei sørover mot Grimstad stakk vi innom denne bortgjemte perlen utenfor Kristiansand. Det gikk greit å finne frem til Tømmerstø, og vi kjørte ned til kaien der det var helt utdødd. Vi fant ingen skilt eller andre opplysninger som informerte om hvordan vi kunne komme oss til hytten som iflg GPS lå bare 30-40 m fra kaien, men usynlig fra veien! Adkoms fra sjø var sperret nede ved butikken. Omsider traff vi en kjentmann som ledet oss på vei. Litt før avkjørselen ned til kaien går det en asfaltert privatvei opp til et hus. Her traff vi en mann som visste råd. Nå var det bare å følge veien videre opp og rundt neste sving så var på stedet. Oppe på et høydedrag kom vi til et fint kultivert område med to hus som hører til Tømmerstø DNT. Ytterst og lengst ned mot sjøen ligger et lite hvitt hus på GPS 446545 6442503. Herfra er det sti ned mot Tømmerstø kai hvorfra adkomsten for tiden er sperret pga uenighet om eierforhold/bruksrett. Nærmere Kystveien ligger det et større, gult hus på GPS 446576 6442615, også dette med DNT-skilt.

Den største hytten nærmest Kystveien
Mot den minste, hvit hytten nærmere sjøen
Den minste, hvite hytten nær sjøen
Utsikt innover fjorden fra Tømmerstø

GPS-tracket viser kun retursporet da vi surret endel for å finne frem til stedet.