Teigkampen (28.10.2011)

Written by Birkebeineren (Magnus Solberg)

Start point Vinstra (200m)
Endpoint Vinstra (200m)
Ascents Teigkampen (1,035m) 28.10.2011

Flott høsttur fra Sorperoa - Vinstra vestside, videre etter baksidevegen til forbi Hengebrua. Opp mot Bergom etter grusvei som går innover mot hvitt forlatt hus. Videre på venstre side av huset etter merket sti opp til Teigkampen. Viktig å ta brått til venstre etter noen hundre meter. Markert sti videre oppover som er merket hele veien. Midt oppi lia ligger det ei gammel seter, fantastisk å tenke på at noen har drevet seter mitt i bratte skråninga. Stien er mindre tydelig etter setra, men her blir det etter hvert åpent terreng og uansett lett å finne toppen. På toppen var det litt nysnø å finne, men det burde jo vært mer! Ned merket vei mot Teigsetra, til Øldalen og gammel turløypesti tilbake til Sorperoa.

Missing title

Written by Garm 23.04.2012 22:55

Det går også opp ein dårleg traktorveg rett sør for hengebrua (må krysse tunet på ein gard) som godt kan anbefalast. Bratt og frodig bjørkeskog nederst og trollsk granskog siste delen.

Vegen går rett opp til Teigsætra.

Men mest interessant hadde det vært å forsøkt skaret opp midt i berget mot toppen ein gong.