Juletregang på Vestre Vealøs (11.12.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Vestre Vealøs (498m) 11.12.2017
Visits of other PBEs Lensmannseter - Vealøs p-plass (220m) 11.12.2017
Vealøskapellet (403m) 11.12.2017
Fint lys på toppen i dag
Etter mye jobb, operasjon, pencelinkurer osv. osv var vi klar for en tur igjen.
Kjørte opp til Lensmannseter og parkerte på stålisen på p-plassen der. Gikk opp via Vealøskapellet og til topps. Liv hadde brodder, Kristen ikke. Var glatt, men kunne gå utenfor glatta de fleste stedene. Det var supertungt for Liv å gå opp dit i dag, men da var det desto større seier å klare å komme opp!!
På toppen blåste det kaldt, så intet blivende sted. Men barnslige som vi er, kunne vi ikke dy oss, men måtte gå rundt Vealøstårnet, som nå i desember er gjort om til et juletre med julelys på, mens vi spilte julesanger på Spotify. Dette er det største "juletreet" vi har gått rundt noen gang.
Tårnet med juletrelys. Vi gikk rundt det med julesanger på spotify