Løvstakken (30.11.2017)

Written by Stigun GSM

Ascents Løvstakken (477m) 30.11.2017 11:37
Visits of other PBEs Krohnegården p-plass (160m) 30.11.2017 10:56

Knut Sverre responderte rimelig kjapt, og positivt, på min spontane sms-sendte forespørsel om turfølge til Løvstakken denne flotte vinterdagen i Bergen. Etter å ha inspisert Knuts flotte murerarbeide i hagen kjørte vi til stistart på Krohnegården, hvor vi traff to karer som akkurat hadde avsluttet sin tur og kunne forsikre om at føret og underlaget oppover var helt greit. Jeg droppet derfor brodder og føret var helt OK; det, såpass kaldt at is og snø ikke var særlig glatt, og vinden hadde også tørket ut berg og stein mange steder. I rolig tempo og med trivelig prat bar det oppover. Frisk nordøstlig vind på toppen, noe som sannsynligvis var forklaringen på at det varslete "lokket" av kuldesmog som ofte ligger over Bergen i klart vintervær, til all lykke så ut til å glimre med sitt fravær. Et spontant innfall om å fortsette videre sørover over Gullsteinen ble droppet og vi gikk samme vei ned igjen. Takk til Knut Sverre for nok en trivelig tur!

Knut Sverre på Løvstakkens absolutte toppunkt. Merk Siggjo litt til venstre for midten i fjern horisont