Lotsbergnibba i blesten (24.11.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Lotsberg (170m)
Endpoint Lotsberg (170m)
Ascents Lotsbergnibba (817m) 24.11.2017 13:10
Visits of other PBEs Lotsbergstøylen (390m) 24.11.2017 12:17
Hit men ikke lenger
God føyke på toppen
Sporene blåser raskt igjen
Ser jo ikke helt vettig ut
Etter spading

Jeg visste det ville bli surt i dag med den vinden som fremdeles herjet fra Sørøst. Det ble allikevel nesten verre enn antatt, meget surt på toppen og sporene fra i går var sjølvsagt bort i mot snødd igjen nede i skogen og helt forsvunnet i høgda. Jeg klarte å gå til fots de første 400 høydemeterne takket være sålen fra trugesporene mine de foregående dagene. Det var artig å se hvor langt jeg kom før jeg MÅTTE på med trugene. Da jeg plutselig omtrent sto bom fast i botnlsus snø, tok jeg dem på. Det kom en skikkelig vindkule da jeg var på toppen og sikten var meget dårlig . Ikledd både skibriller og vindskjerm så gikk det greit, selv om en ser temmelig morsom ut ;-)

Jeg tok meg en halvtimes spadeøkt på støylen for å fjerne en del av snømassene på seltaket.
En frisk og deilig formiddag :-)