Time og Hå (18.11.2017)

Written by anneirik (Anne Julsrud Haugen) GSM

Ascents Brusaknuden (430m) 18.11.2017
Brusaknuden Sørskråning (416m) 18.11.2017

Jobbtur til Stavanger på fredagen, og jeg hadde satt av helga til kommunetoppturer. Det var regnbyger, hagl og ikke helt topp værvarsel lørdagen, men jeg hadde leiebil og så meg ut et raid med topper. Begynte i sør og så at her kunne man lett få med seg to kmmunetopper på turen. Parkerte ved Brusali og gikk på kartet mot sti i tett skog for så å gå rett opp mot topen. Pårøvde å gå i kanten av en hytteeiendom, men eieren kom ut og viste meg riktig vei. På stien møtte jeg plutselig en stut (tidligere omtalt i andre beskrivelser). Han haltet og gikk bare noen få skritt foran meg før han stoppet opp og snudde seg. Fikk til slutt gått inn i skogen og rundt dyret. Etter turen kjørte jeg opp på gården og sa ifra om skadd dyr. Det var kjapt å gå opp til toppen, prøvde gå på ut-appen for å finne punktet i sørskråningen, men regner med det var langs gjerdet. Fulgte veien tilbake.