Fongen på truger. (18.11.2017)

Written by Hawkeye (Finn Olav Ulvund) GSM

Ascents Fongen (1,441m) 18.11.2017

Med korte dager, løs snø, og stengte veier begynner det å bli utfordrende å få til bestigning av nye kommunetopper nå utover. Planen var egentlig å dra til Sunnmøre å gå noen lette topper der, men etter å ha sett værevarselet, ble den planen skrinlagt. Etter mye research falt valget på Fongen. Dro rett fra jobb klokken 17, og etter 65 mil bak rattet, var Webjørsen og jeg fremme i Skarpdalen. Været var utmerket, minus 15 grader og stjerneklart.

Etter å ha pakket sekkene våre, fått på oss trugene og hodelykta, la vi i vei retning Ramsjøhytta. Etter omlag halvannen time var vi fremme ved hytta, meget klare for litt søvn. Sto opp i tolvtiden, åt frokost, og satte kursen mot Fongen. Kom opp på toppen til solnedgang, fikk tatt noen bilder,og sett litt på utsikten før vi satte kursen ned igjen til hytta.

Nede igjen på hytta spiste vi, hørte på musikk, og skravla. Returnerte hjem igjen på søndagen, etter en god natts søvn.