Meland: Ramusfjellet og Hjartåsfjellet (06.11.2017)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Ascents Ramusfjellet (167m) 06.11.2017 13:15
Hjartåsfjellet (174m) 06.11.2017 13:27

Parkerte ved Framo fabrikken. Tok stien over myrene bak fabrikken. Nye trelemmer er på plass så, det er fint å komme seg over. Fulgte så ryggen til Ramusfjellet der det er fin utsikt og en liten varde. Videre på ryggen til et lite søkk og så opp på Hjartåsfjellet. Toppen her har ingen markering. Fulgte så stien videre som gikk nedover mot vest. Litt under toppen var det et Trig.punkt med postkasse og bok, og litt lengre nede et sti kryss med skiltinfo. Tok stien merket Hjartås, traff etter kort stund på en ny pil med tekst Varden. Der gikk der en mindre brukt sti innover i skogen. Hadde god tid så jeg ville sjekket om stien gikk til en varde eller ned et annet sted. Etter kort tid traff jeg på en stor varde inne i skogen. Ingen utsikt. Returnerte tilbake til hovedstien og fulgte denne ned til Hjartnes og tilbake til turstart ved Framo.