Toppen av Gran Canaria på racersykkel (06.07.2017)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Arguineguin (10m)
Endpoint Arguineguin (9m)
Characteristic Bike trip
Ascents Pico de las Nieves (1,950m) 06.07.2017

Topptur på racersykkel

Det ble en rimelig tøff sykkeltur. Min bror og jeg startet nede på strandnivå i byen Arguineguin på Gran Canaria, og syklet så høyt man kan komme på øya. Det ble en del høydemeter! Varmt var det også, i hvert fall i det lavere landskapet. Først ved rundt 1500 meters høyde begynte det å bli litt mer avkjølende. Vi stoppet og tok en matpause i Fataga, og tok ytterligere noen stopp for å fylle opp drikkeflaskene. Etter 4 timer og 44 minutter nådde vi toppen. Helt rå utsikt. Turen ned ble faktisk også ganske slitsom, spesielt for nakke og hendene. Det ble ganske så mye bremsing. Godt med en dukkert i bassenget og en San Miguel på terrassen etterpå!

Slitne men fornøyd. I bakgrunnen ses Morrón de la agujereada, det som faktisk er det høyeste punktet på Gran Canaria, men dit kommer man ikke med sykkel. Ligger bare 5 meter høyere, men må nok ha klatreutstyr.
Fin utsikt over til Pico del Teide på øya Tenerife. I forgrunnen ser vi Roque Nueblo.