Røysa og Svartemyrnibben (26.10.2011)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Røysa (319m) 26.10.2011
Svartemyrnibben (302m) 26.10.2011

Vestfold 100 pf tur i dag. Sammen med Richard og Sniff, kjørte opp RV215 fra Kvelde kirke på RV 40, til foten av Svartemyrnibben. Her er det ok parkering på begge sider av veien. Fin umerket sti som går opp til begge toppene. Det er overraskende flotte gamle traktor/ slede veier som går opp mot Røysa toppen. Hadde sett for meg litt "vestfold" kliving, men den gang ei:) Vi tok en liten svipp tur innom Svartemyrnibben på tur ned igjen.

Ser på GPS ruta at den er slått på litt for tidlig:-( . Start skal egentlig være på samme sted som slutt, når en kikker på GPS ruta på "øyet" over teksten. Og burde kanskje fin justere høyden på GPS`n min:)

Svartemyrnibben sett fra Øksenholtrøysa

Ser slik ut ja

Written by mortenh 27.10.2011 07:58

Ser ut som du har slått den på for tidlig. For å få et best mulig spor rett ut av GPS'n anbefaler jeg å slå den på noen minutter før du begynner å gå. Deretter, rett før du begynner å gå, nullstiller du spor (og ev. andre data som veipunkter og tripcomputer). Med en gang du kommer tilbake til bil eller annet etter turen, lagrer du sporet.

Ellers kan man jo i etterkant, om man ønsker det, klippe vekk den biten som er for mye i f.eks. Mapsource. Da må man bare huske og eksportere til GPX og ikke lagre i standardformatet til Mapsource (GDB)...

Lykke til med neste spor.