Sandåkleppen og Gardkleppen. Alene. (24.10.2017)  5

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Ascents Gardkleppen (992m) 24.10.2017
Sankåkleppen (1,043m) 24.10.2017

Fin høsttur i meget sterk vind. Stakk tidlig fra jobben og hadde god tid på denne turen før mørket ville komme. Altfor få toppturer i Sør-Trøndelag nå i høst, men heldig som rakk denne før vinteren satte inn. Brukte gode gammeldagse joggestøvler på denne turen og det fungerte veldig bra.

Like etter start. Sankåkleppen i det fjerne.
Islagt vann 200 m fra toppen.
Fra Sankåkleppen mot Gardkleppen. Nesjøen/Essandsjøen synes tydelig. Vannstanden er høy nå på høsten.
Sola skinner litt og lyser opp Gardkleppsjøen.
Nye joggestøvler i dag. Skotøyet var perfekt og slike har jeg ikke brukt siden tidlig på -80-tallet. Tørr på beina selv om jeg tråkker litt ned i myra og godt feste med knottesåle. Billige også!!
Varden på Gardkleppen. Det blåste så mye så det var vanskelig å komme frem de siste metrene. Jeg måtte henge rundt varden for ikke å blåse vekk.