Ålesundområdet dag 1 (21.10.2017)

Written by JohnTiger (John Bårdset) GSM

Ascents Aksla (188m) 21.10.2017
Vasstrandegga (563m) 21.10.2017
Vasstrandegga SV (553m) 21.10.2017
Visits of other PBEs Vasstranda P-lomme (30m) 21.10.2017
Ålesund (0m) 21.10.2017

Med en kanskje avgjørende kamp for KBK mot Ålesund denne helgen, var det en gyllen anledning til å besøke Ålesund og områdene rundt for første gang :)

Avreise tidlig lørdag morgen fra Kristiansund via Atlanterhavsveien slik at TRefsnes (Trine) som selvsagt var med på turen fikk tatt noen bilder :)

Parkerte etter hvert på Vasstranda P-lomme og satte i marsj opp veien mot Langevatnet, brukte vel 1 time opp hit. Liten pause før vi fortsatte opp til Ålesunds høyeste punkt og deretter de 50 meterne opp til toppen av Vasstrandegga. Flott utsikt!

Fra Vasstrandegga mot Ålesund
Ålesunds høyeste punkt ligger ikke langt fra toppen. Hvorfor de ikke la grensen rett over toppen kan man jo lure på :)

Etter den vanlige fotoseansen var det bare gå ned igjen. Nede temmelig nøyaktig 3 timer etter at vi startet. På veien inn til hotellet for å gjøre oss klare til kamp (meg) og trappespasering (Trine) stoppet vi oppe ved Aksla stadion og gikk en rask tur opp til Rundskue (Aksla slik at den øytoppen også kunne krysses av :)

Fra Rundskue ut mot Storhornet på Godøya. Morgendagens hovedmål! :)