Romsdalen leverte ikke helt (22.10.2017)  3

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Breitinden (1,797m) 22.10.2017 16:49
Visits of other PBEs Frokostplassen (1,315m) 22.10.2017 11:57

Galemattis spontantur med Jørn og senere Lars. Dagsture fra Skrautvål (Gjøvik for Jørn) til Trollstigen på god værmelding. Yr leverte ikke helt. Snøforholdene var ræva med pillråtten blautsnø til bunns. Terrenget var kjipt. Løs grovblokket ur. Turen og stemningen dalte lenge og var vel nede i terningkast 0 på bunn, men en fin kveldsavstikker i sol som omsider kom til Breidtinden reddet dagen og fikk jekket turen opp til terningkast tre.

Kveld i nordvest.
Jørn tilber sola som viste seg like før den forsvant igjen.
Lars gjør som Lars liker å gjøre. Titter utfor kanten. Langt ned fra Breidtinden på ca. 1800 moh ned til Raumadalen.
Romsdalshorn i kvelden.
Jørn foran Trolltindane som lo av oss i dag.
Staute karo. Sleke vil Norge ha!

Flere bilder

Missing title

Written by siroho 23.10.2017 13:36

Kan ikke si at teksten sto til bildene. Nydelige bilder som jeg drømte meg bort fra hverdagen noen minutter. Nytelse for øye.