Skjellingshovde i tåke (21.10.2017)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Start point Skjellingshovde parkeringsplass (705m)
Ascents Store Skjellingshovde (856m) 21.10.2017
Visits of other PBEs Skjellingshovde parkeringsplass (705m) 21.10.2017

Etter et besøk på Lillehammer var planen en kommunetopp på vei hjem. Valget falt på Søndre Land og Vesle Skjellingshovde, som ikke var en alfor lang avstikker i kjøring og ei heller en veldig lang tur. Litt skeptisk til værmeldingen men håpet på det beste.
Vel fremme ved bomvegen like etter Fluberg bru betalte jeg 80 kr og kjørte de 17 km inn til parkeringsplassen. Fulgte veien opp til kjettingen og stien videre opp til Store Skjellingshovde. Fin temperatur rundt 0 grader men kun 20-30 m sikt dessverre. Møtte en stor familie som grillet og koste seg på toppen. Jeg fortsatte direkte videre uten avstikkeren til Utsikten. Ingen vits med den uten sikt...
Fortsatte videre langt blåmerket sti over Fiskerhaugen og innen benken på myra før jeg tok av ned i Hovdeskaret. Oppe igjen på ca 800 moh gikk Iphone i svart. Da jeg ikke hadde lagt inn tracking på GPS, prøvde jeg flere ganger i det jeg trodde var retningen, men merket etter hvert at jeg gikk i ring, og dermed måtte jeg litt skuffet returnere til den blåmerkede stien og videre tilbake til bilen. Så da blir det en tur tilbake i dette området senere - forhåpentligvis i klarvær og med tracking fra peakbook på GPS'en. :-)

Missing title

Written by deleted user 24.10.2017 06:55

Innser at jeg må lære meg tracking fra Peakbook :-)