Luten og Heklatindan (21.10.2017)

Written by Karina GSM

Start point Rødalen (167m)
Ascents Luten (968m) 21.10.2017 14:27
Heklatindan (910m) 21.10.2017 15:05

Etterlengta tur

Bjørn hadde planlagt at dagens tur skulle gå til Luten og Heklatindan.
Fantastisk fint Fjellver, og fjellet viser seg i den vakreste høstdrakt.
Trondalen er av de fineste plassene jeg vet om. Her kan du gå gjennom hele dalen uten å se spor etter sivilisasjon. Her er det fullstendig stillhet utenom de lydene som kommere fra naturen.
Kanskje en stein som singler nedover de bratte sidene, bekken suser og gir ro, og fuglene skaper seg og reagerer på oss. Selv på en så vakker dag er det kun fåtalls personer å skimte.

Når du da kommer opp i høyden har du den fineste utsikt.
Her kan du beskue vakre Trondalen med sine fine fjellvatn. Du ser Jendemsfjellet som et landemerke og Romsdalsalpene i nysnø-drakt.
Snur du litt på hodet ser du Åndalen i sin prakt, og resten av den fine rekkka av Eide og Gjemnes høyeste fjell.
Averøy og Eide ligger der i symbiose slik som i hjertet mitt.

Du har den beste oversikt over fjellene i omegn her. Så her kan du nyte synet av Melen og Sjurvarden. Og ikke minst fjellrekka fra Snipa til Trolltindan.
Talstadhesten er like majestisk uansett hvor du ser den ifra.

En dag som denne ladder batteriene!
En tur som denne sliter deg ut, men setter psyken din på rett plass!
Og det er det viktigste.

Luten og Heklatindan er fjella «vår», det er de vi ser fra vinduet hjemme.
Vakreste Luten.

Fin tur

Written by miombo 21.10.2017 19:44

Så ut som en kjempedag. Fin tekst og fine bilder

Sv: Fin tur

Written by Karina 21.10.2017 19:54

Takk takk :) va en kjempe dag !