Fjerdingen reprisetur (18.10.2017)

Visits of other PBEs Fjerdingen Parkeringsplass (65m) 18.10.2017 15:11
Fjerdingen P-lomme (70m) 18.10.2017 15:11
Fjerdingen postkassen (350m) 18.10.2017 15:52

Var ferdig på jobb I tretiden og skulle ikke på jobb igjen før ni om kvelden. Sola skinte fra nesten blå himmel, så da fristet det med en tur til Fjerdingen, Porsgrunns høyeste topp, selv om jeg hadde vært der tidligere. Tok av mot Oklungen fra RV 32 og kjørte Bjørkedalvegen til Fjerdingen parkeringsplass. Parkerte på parkeringsplassen som ligger like ved stistart og fulgte blåmerket sti til topps. Nytt siden sist jeg var der var endel morsomme skilt som var hengt opp langs veien, tok bilder av noen av de. Fin utsikt fra utsiktpunktet som jeg gikk til først før jeg gikk litt tilbake og tok første sti til høyre. Denne gikk til den store varden på toppen og fortsatte så videre og kom inn på den blåmerkede stien litt nedenfor der den startet, så det ble en fin rundtur på toppen. Fulgte så blåmerket sti ned igjen. Ett sted deler stien seg og da fulgte jeg motsatt av det jeg gikk opp som tracket viser. Kun blåmerker på den jeg fulgte opp. Brukte totatl 1,5 time på turen. Litt gjørmete og våt sti til tider så glad jeg hadde fjellstøvler på.