Høgåsen (16.10.2017)  2

Written by j_snorre GSM

Ascents Høgåsen på Dimna (240m) 16.10.2017 18:29

I dag hadde jeg egentlig planlagt en fin runde med start fra Børevatnet. Da jeg kom til bommen nede i bygda på Flø, viste det seg at veien var vinterstengt fra 1. oktober. Det hadde også begynt å striregne, og i stedet for å kjøre rundt til Brandal for å starte fra den sida eller løpe opp den nokså lange grusveien, ble det plan B; småtopper på Dimna. Et nokså enkelt valg der og da når klokka allerede var blitt 1800.

Lite annet å melde fra selve turen enn at det plaskregna hele veien til topps på en sti som for anledningen var omgjort til en bekk. Neste stopp Røyrafjellet.

Utsikta er egentlig ikke så verst.

Området rundt Brørevatnet

Written by Affen 16.10.2017 22:53

...må du spare til en sykkeltur.

Anbefales!

Sv: Området rundt Brørevatne

Written by j_snorre 16.10.2017 23:05

Egentlig helt enig i den. Har drevet og foreslått en sykkeltur i de traktene til diverse sykkelkompiser i flere år, uten at vi har greid å komme oss avgårde. Hvis det kommer en tørr periode er det vel fortsatt muligheter i år. Eventuelt hvis det blir barfrost.

Sv: Området rundt Brørevatne

Written by j_snorre 16.10.2017 23:07

Ser du tok hele "runden" faktisk! Spørs om det må settes av en helgedag til det der om ikke lenge.