Knarren - Nome, 259/404 (16.10.2017)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Knarren (748m) 16.10.2017 17:06
Visits of other PBEs Parkering Beinbråtdalen (652m) 16.10.2017 16:46
Knarren parkering (648m) 16.10.2017 16:48

Etter å ha vært på Fagerliheii så hadde jeg tid til en til topp på veien før mørket kom. Knarren i Nome ble da neste mål. Fra Fjågesund kjørte jeg Fjågesundvegen, rv 304, sørøstover til jeg kom til Furuvannvegen Bomveg. Det kostet 50 kroner i cash å kjøre veien. Jeg kjørte først til Knarren parkering der skogsbilveien starter, men synes det var en bedre parkeringsplass noen få hundre meter før denne, Parkering Beinbråtdalen, der er det plass til tre biler. Her starter også en sti som er en snarvei til skogsbilveien over ei myr. På vei til knarren gikk jeg bort til skogsbilveien og gikk denne til den begynte å svinge nedover, da fulgte jeg ett tråkk oppover lia som var mer eller mindre synlig ett stykke oppover. Siste hundre metrene var det bratt og litt ulendt, men gikk fint å komme seg til topps. Gikk først til varden og tok bilder før jeg fulgte ryggen utover og nøt utsikten fra toppen. Brukte 20 minutter opp til toppen. Stort sett samme vei ned igjen, men gikk litt lengre mot nordøst slik at jeg kom ned på veien der det er hengt opp skilt med Nome og Drangedal. Fulgte så veien tilbake og tok snarveien over myra bort til bilen.

Treet med kommuneskilt der jeg kom ned