Gravfjellet (08.10.2017)

Written by Stigun GSM

Start point Raudangstølen (943m)
Ascents Gravfjellet Øst (1,134m) 08.10.2017 13:43
Gravfjellet (1,173m) 08.10.2017 13:56
Var egentlig sendt av sted for å finne sesongens siste tyttebær i dag, tenkte beleilig nok at tidligere ubestegne Gravfjellet kunne være et greit sted å begynne å "lete"...Fant litt av de røde bærene langs veien oppover Raudangstølen, men knapt nok til litt trollkrem. Grei sti etterhvert i tett bjørkeskog, deretter brattere opp på snaufjellet, hvor det var noen flere tyttebær. På toppen flott utsikt særlig mot fjell vestover i Vang/Lærdal og mot topper i sørøstre Jotunheimen med tilsynelatende rikelig snødekke. Traff et par på toppen, som ikke var noe blivende sted i dag, til det var et par varmegrader og frisk nordavind i kaldeste laget.
Stor flott toppvarde
 lite skard i høyre bildehalvdel
Utsikt sørvest. Pyramiden i forkant er Hugakollen, det flate fjellet bak er Grindadn, og snøkledde Høgeloft aller bakerst. Suletinden markert "knatt" i lite skard i høyre bildehalvdel
Full vinter i Jotunheimen; fra venstre Galdebergstinden, helt til høyre Besshø.