Sandseterfjellet (06.10.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Sandseterfjellet (348m) 06.10.2017
Ti-toppkassen ved siden av varden på toppen.
Jentetur i finværet i dag. Astid nabo og jeg gikk denne titoppen. Vi hadde aldri gått den før men kommer nok til å gjenta det!
Kjørte RV 36 fra Skien til avkjørsel mot Stavdal. Følg mot Stavdal i første kryss også og så mot Tveit, forbi Melum barnahage. I neste kryss rett frem og over en bro, følg så skilt Sandseterfjellet, til høyre gjennom et gårdstun og så ca 1,5 km frem til parkering. Vi parkerte ved den lille trafostasjonene der stien starter.
Fulgte den blåmerkede stien opp til skilt i lien og tok retning Grasdalen og gikk opp på toppen av SANDSETERFJELLET. Skrev oss i boken og kikket litt rundt på toppen for å finne en utsiktsplass mest mulig i leg for den lille vinden som var.
Mange fine døde furuer her oppe.
Utsikt sørover
Etter litt foto av noen vakre døde furuer og utsikt her og der, fant vi en fin plass med utsikt vestover og litt nordvest og litt sør. Her kosa vi oss i to timer med mat, kaffe og sjokolade i bikinioverdel i den varme oktobersolen.
Utsikt på stien ned til Sandseter
Sandseter

Ned igjen gikk vi den blåmerka stien merket Sandseter ned til seteren. Der er den blåmerket til venstre og ned dalen ned til skiltet vi passerte på vei opp, så samme vei ned derfra. Hjortelusfluer på denne turen også, æsj!!