Store Grøntinden (05.10.2017)

Written by joebar (stig bakke)

Start point Nordfold (30m)
Ascents Store Grøntinden (644m) 05.10.2017 11:40

Blei kraftig lei av betongulv og lukkede haller så tok avspasering fra jobb og fikk litt frisk luft og høy puls igjen. Fantastisk høstvær så måtte bare hive på turklean og labbe til fjels. Denne gangen blei det Store Grøntinden på 644m. Startet turen opp mot Gammen som ligger et lite stykke unna toppen, blei både svett og sliten som selvfølgelig er normalt men får liksom ikke kroppen til og lite økning i kondis, går beina veldig raskt stive og sure, men har nok med at man har trent eksplosivt styrke i snart 30 år så ikke akkurat bygget min muskulatur for seige lier :) Men nok om det, var et fantastisk vær og helt vindstille når jeg kom opp til gammen og bestemte meg for å bare labbe videre til toppen og heller ta pause og mat når jeg kom ned til den igjen, sikta meg inn på toppen (trodde jeg) der varden sto.... meeeen neida når jeg endelig kom opp til varden så var ikke den toppen toppen kan man si.. så måtte labbe litt ned og videre til toppen som var lengre bak og ikke noe varde på, kun noen steiner og en liten bauta i. Kjempe fornøyd var jeg uansett og labba skrått nedover tilbake mot gammen og så elgjegere et par hundre meter under der jeg sto, blei tydelig vis observert av den øverste av jegerne i kikkerten og han vinka oppover til meg, så vinka tilbake , litt greit å bli observert slik at di vet at det er andre fotturister i fjellet og ikke bare elg. Kom ned til gammen og bytta til tørt på kroppen og kunne nyte flott utsikt mens jeg tok noen kopper varm sjokolade drikk og litt nøtter og frukt slik at man fikk litt ny energi før man rusla ned igjen, flott tur.